Monday, January 20, 2014

KURUS

Aku rasa berat aku dah lebih 60kg. Yala,dekat 5 bulan jadi penggangur terhormat, mana tak gemuk. Aku rasa kalau kawan aku tengok mesti depa terkejut. Tambah pulak sekarang dok berjinak dalam mencuba pebagai masakan, lagi la debab.

Diet? mengarut saja. Aku pernah try tak makan nasi lima hari, ganti dengan mi atau bihun  atau roti, jadi lemah semacam ja. Memang out. Conclusionnya memang my body needs nasi. 

Banyak produk langsing sekarang. Pil la, minyak panas la, corset la. aku rasa mengarut ja. Corset tu maybe sesuai untuk bagi "shape" tapi bukan untuk kurus. Kalau kita tidak pakai, macam mana nak kurus kan?

So pusing-pusing last-last cara pemakanan yang menjadi asas kepada bentuk tubuh badan kita. Kalau tidak jaga makan, makan pi la pil atau corset tetap tidak berbaloi.

Jadi the most cheap way to stay slim is by doing exercise

notakaki :
- sekarang aku makan nasi dah tak tambah. but nasi still a must dalam my everyday meal intake.
- pagi-pagi pulak dok buat kerja rumah. basuh pinggan, sidai, ambil,lipat kain, masak, sapu sampah. kira exercise la kan?memang berpeluh badan.





No comments:

Post a Comment