Thursday, October 30, 2014

Makan di Dave's Deli


Ingat lagi percutian aku ke Penang yang lepas?Dah habis jalan-jalan di Street Art kami singgah di Queensbay. Masa tu perut dah lapar, jadi mama aku ajak makan di Dave's Deli.

Kecil ja restoran ni, tempat duduk pun terhad. Dave's Deli ni dekat tepi escalator ja di tingkat bawah LG. Ku sangkakan ada nasi macam KR rupa-rupanya tak ada. Tapi jangan ingat tak ada nasi tak kenyang tau. Jom tengok menu kat bawah :

Chicken lasagna (RM16.90). Ni kak aku yang makan. Aku cuba rasa,terus jatuh cinta. memang sedap!

Fish & Chips (RM16.90 X 2). Ni mama ngan adik aku yang makan. Boleh tahan jugak rasanya.

1/4 Roast Chicken (RM16.90). Ni aku yang makan. Sepatutnya ada coleslaw, tapi mungkin dah habis so dia letak 2 scoop mashed potato. Coleslaw yang dalam gambar ni aku ambil yang mama aku punya. Tapi rasa memang tip top! Kuah gravy dia bagi selera aku memang sedap la. Ni boleh pilih nak bahagian dada atau drumstik+thigh. Aku macam biasa, bahagian dada yang aku pilih. Serious kenyang!

Satu-satunya gambar air yang aku snap. Ni kami 4 orang semua minum Ice Lemon Tea (RM4.50).


Total semua = RM85.60
*baru perasan tak dikenakan tax pun.


Aku pertama kali makan kat sini. Pendapat peribadi aku, Dave's Deli ni lagi sedap dari KR. *mungkin jugak sebab KR tu "healthy food" jadi mungkin sebab tu la kot rasanya kurang dari DD.


Kalau hangpa tak tau nak makan kat mana di Queensbay, boleh la cuba makan kat sini. Sekali sekala fefeeling makan western food.



Alamat : Lot LG51, Queensbay Mall,
             100 Persiaran Bayan Indah,
             11900 Bayan Lepas, Pulau Pinang.
No tel : 04-6432 268
Waktu buka : 10.30am-10.30pm
Website : http://davesdeli.com.my

37 comments:

  1. Heeee mule2 tgk pic 1st tu igtkn nasi kandaq cik fafa...
    Hehhhehheh

    ReplyDelete
  2. Amboi sedapnya makanan tu :) Terliur tgok tau..saja je na Cik Fafa bikin Cik Mimie jeles...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh, tak terniat pun nak bagi sapa2 jeles. =P

      Delete
  3. lapaqnyaa tengok cik fafa post gegambaq tu semuaa.. sodap.. huhui.. ^_^ lama x makan western food.. boleh laa suruh cik fafa belanja lepas nie.. hik3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau lapaq pi makan nuuu. boleh2, cikfafa belanja, jie yang tolong bayarkan. =P

      Delete
    2. dah makan. bihun sup ! hihi.. ala... mana aci cmtu.. hihi.

      Delete
  4. Replies
    1. uihh,jangan. menitik ayaq liuq kat sini nanti. haha =P

      Delete
  5. Hahaha, disebabkan baru lepas makan je.. jadi tak terliur sangat. :P hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. takpa, nanti bila lapaq mai jenguk sini balik. =P

      Delete
    2. Hahhahaha. Sampai hatii. Haahaha(。┰ω┰。)

      Delete
  6. walaupun qsbay dekat ngan rumah.. CT sangat malas n jarang menyinggah ke sana hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhh, orang pulau rupanya. ingatkan ct duduk area butterworth.
      selalunya orang dekat la yang jarang nak pi tu. orang jauh dok pi pun sebab bukan selalu nak ke sana. =P

      Delete
    2. orang seberang la Cik Fafa hahaha.. skarang kan ade second link :P jadi dekat dah qbay ni.. baru ritu sabtu pi sana sebab kawan kidnep haha.. tu pun pi beli coppi bin aje.. sebab dah kenyang

      Delete
    3. haa,tau2. baru baca kat entri ct yang segmen asal dari mana tu. hehe.
      seronoknya kawan kidnap pi situ. ct bila pulak nak kidnap cikfafa? hahah. fefeling minum kopi na. ^_^

      Delete
  7. KR tu kenny rogers kan kak? ke ada KR lain? hahaha..

    menariknya tempat ni! saya dah bookmark.. hehehe. jangan padam tau entri ni kak XP nnti ada masa, nak try makan kat situ. mekasih share!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul la tu, tak boleh nk tulis nama penuh sebab nak compare kan. satgi kena saman. hahaha

      ya2, insyaallah tak padam aihh. ^_^

      Delete
  8. Sedapnya menu2 kat situ yer Cik Fafa...

    ReplyDelete
  9. Sedap sedapnya. Terliur IM. Kena tunggu fulus menebal balik :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pun sebab kak belanja. kalau cikfafa entah bilanya nak tunggu fulus menebal. hehe ^_^

      Delete
  10. Semuanya sedap-sedap aihhh...kecur air liur ni.

    ReplyDelete
  11. Hehehe...kesimpulannya rupanya yg x cun x bermakna x sedap
    Rasa dulu baru tau kan..Cik Fafa
    Boleh la gi nanti merasa DD pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. rupa dia tak cun ka?mungkin sebab tak reti ambil gambaq kot. hehe
      boleh la pi kak sofu, ajak satu family. ^_^

      Delete
  12. Minat betul sepupu saya dengan Spagetti Carbonra dekat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. 3 menu kat atas ni pun sedap. tambah2 la menu lain. lepas ni boleh try carbonara pulak. ^_^

      Delete
  13. uish lapaq weh tengok gambaq makan2. XD

    ReplyDelete