Friday, January 24, 2014

English TV Series I Never Missed

Merlin.



Yes, I am a fan of merlin.

Thanks to Diva Universal. Setiap pagi pukul 8 telah ditayangkan di channel tersebut. Which is yes, aku jenis tidur awal, bangun awal. Tambah pulak aku kan penganggur terhormat sekarang. So dapat la tengok tanpa missed. Dari season 1 sampai final season 5. 

Cerita ni mengisahkan tentang Merlin, seorang servant kepada Arthur (seorang raja selepas Uther mangkat) yang mempunyai kuasa magik. Merlin ni ditakdirkan untuk lindung Arthur dan Camelot (kingdom) dari kuasa magik dan ahli sihir jahat iaitu Morgana. 

Dalam banyak-banyak cerita, cerita ni yang paling aku suka tengok the brotherhood and friendship between Merlin and Arthur. So heartwarming. Where the both of them would sacrifice their own life for each other. Tambah pulak cerita ni lawak kot. Memang terhibur jugak la aku pagi-pagi. 

Lagi satu aku suka accent depa. British accent kalau tak silap. Sedap betul dengarnya.


Tapi sekarang dah habis pun cerita ni. So tak dapat la nak tengok gelagat merlin lagi. =(

Apa-apa pun memang aku bagi 5 star la cerita ni. 






No comments:

Post a Comment